در عصر حاضر، بدون اینترنت کار ما در بسیاری موارد دچار مشکل خواهد شد. اما سرعت اینترنت هم موضوع مهم دیگری است که معمولاً باعث تأخیر در انجام کارها خواهد شد. ضمن آنکه گاهی جست‌وجو نیز وقت زیادی از ما می‌گیرد. در غیر این صورت، شما در کمترین زمان به طور مؤثرتری به کارهای خود رسیدگی خواهید کرد.

جست‌وجوی بسیار سریع  در GOOGLE

همشهری آنلاین - یکتا فراهانی: با ورود یک ویژگی جدید، جست‌وجوهای GOOGLE در Chrome بسیار سریع‌تر خواهند شد.

ابزاری که به شما این امکان را می‌دهد تا هر چیزی را که می‌بینید بدون نیاز به تایپ یک کلمه جست‌وجو کنید.

گوگل اعلام کرده که این ابزار مدتی است که در اندروید و آیفون وجود دارند. اما در حال حاضر به اپلیکیشن کروم برای دسکتاپ همراه یافته است.

لنز جادویی گوگل

گوگل ابزاری به‌عنوان لنز دارد که به نام لنز گوگل شناخته می‌شود. در حال حاضر شما می‌توانید در تلفن همراه خود آن را در برنامه Google پیدا کنید تا مطابقت بصری بیشتری با عکس‌هایی که می‌گیرید یا هر تصویری که ذخیره کرده‌اید پیدا کنید.

همچنین اگر چیزی می‌بینید که می‌خواهید بخرید؛ ولی مارک آن را نمی‌دانید یا اگر بنای یادبودی را در تعطیلات مشاهده کرده‌اید که آن را به یاد نمی‌آورید؛ می‌توانید نام آن را جست‌وجو کنید؛ بنابراین وسیله مفیدی است.

استفاده از متن

این ویژگی با متن نیز کار می‌کند، یعنی کلمات را انتخاب و حتی آنها را برای شما ترجمه می‌کند؛ چیزی که می‌تواند در منوهای رستوران در کشورهای مختلف واقع شود.

نایب‌رئیس کروم، در یک پست وبلاگی نوشت: گوگل لنز از قبل جست‌وجوی آنچه را در تلفن خود می‌بینید ساده‌تر کرده است.

در واقع با ارائه آخرین به‌روزرسانی Chrome در چند روز آینده، ما همان قابلیت‌ها را از Google Lens مستقیماً به مرورگر دسکتاپ شما می‌آوریم.

جست‌وجوی آسان

Google Lens به روشی مشابه با نسخه موبایل، در کروم به شما امکان می‌دهد هر چیزی را که روی صفحه می‌بینید جست‌وجو کنید
شما حتی می‌توانید نوع آن را هم انتخاب کنید.

بیشتر بخوانیم:
سرعت بیشتر تولید با هزینه و زمان کمتر با استفاده از هوش مصنوعی

معرفی ۲ هوش مصنوعی جدید توسط گوگل

ابزار جدید هوش مصنوعی


شما همچنین می‌توانید از AI Overview، یکپارچه گوگل، برای پرسیدن سؤالات بعدی در مورد آن استفاده کنید، به‌عنوان‌مثال، گلی که انتخاب کرده‌اید به چه مقدار نور خورشید نیاز دارد.

البته AI Overview در حال حاضر فقط در ایالات متحده در دسترس است.

مقایسه کنید

گوگل لنز برای کروم تنها یک وسیله نیست. در حال حاضر رؤسای گوگل یک ویژگی جدید مقایسه تب‌ها را نیز اعلام کرده‌اند.

این ایده برای کمک به خرید آنلاین شما و داشتن تعداد زیادی برگه برای خواندن نظرات و قیمت‌های تحقیق طراحی شده است.

Tab compare نیز قصد دارد با گردآوری یک نمای کلی تولید شده توسط هوش مصنوعی از محصولات از چندین برگه، همه در یک مکان، همه چیز را تمیز کند.

تصور کنید به دنبال یک بلندگوی قابل‌حمل بلوتوث جدید هستید، اما جزئیات محصول و بررسی‌ها در صفحات و وب‌سایت‌های مختلف پخش شده است.

Chrome می‌تواند پیشنهاد ‌کند تا با نمایش پیشنهادی در کنار برگه‌های شما، جدول مقایسه به شما این امکان را بدهد تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

چگونه انتخاب بهتری داشته باشید

به گزارش سایت the-sun، شما با آوردن تمام جزئیات ضروری - مشخصات محصول، ویژگی‌ها، قیمت، رتبه‌بندی‌ها - در یک برگه، می‌توانید به‌راحتی مقایسه کنید و بدون تغییر برگه‌های بی‌پایان تصمیم آگاهانه بگیرید.

البته در حال حاضر این ویژگی هم تنها در ایالات متحده در دسترس خواهد بود.

روش «مکالمه»

تغییر دیگری که برای اولین‌بار در ایالات متحده ایجاد شده امکان جست‌وجو در تاریخچه وب شما به روش «مکالمه» به کمک هوش مصنوعی است.

این به آن معناست که اگر فراموش کرده‌اید قبلاً چه صفحاتی را سرچ کرده‌اید اکنون گوگل می‌تواند صفحات وب مربوطه را برای شما پیدا کند تا مجبور نباشید تمام لیست‌های خود را بگردید.

کد خبر 872688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha